Udając się do Urzędu Stanu Cywilnego para musi zabrać przede wszystkim dowód tożsamości. Na spotkaniu z urzędnikiem ustalane są kwestie terminu, godziny i miejsca ślubu, spisywane są dane narzeczonych oraz świadków. Ważnym dokumentem, który para otrzymuje jest oświadczenie o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa. To jest także moment, w którym narzeczeni podejmują ostateczną decyzję odnośnie ich nazwiska po ślubie. Przyszli nowożeńcy wnoszą stosowną opłatę skarbową i oczekują dnia ślubu, w którym muszą pojawić się ze świadkami nieco wcześniej by podpisać ostatnie protokoły. Sama ceremonia to kwestia 20 minut, w czasie których Kierownik Urzędu wygłasza przedmowę, a narzeczeni składają przysięgę i nakładają obrączki. Całość wieńczy sporządzenie przez Urząd aktu małżeństwa, który poświadcza zawarty przez nowożeńców związek małżeński.
Jak do nas dojechać?
Liczba unikatowych wyświetleń wizytówki: 1399
Pozostałe Urzędy Stanu Cywilnego z województwa mazowieckiego