Tej kwestii nie można zostawić na ostatnią chwilę. To właśnie podczas spotkania narzeczonych z urzędnikiem ustalana jest dokładna data i godzin ślubu oraz miejsce. Nie musi się to odbywać w gmachu Urzędu, a w wybranej przez nowożeńców lokalizacji. Ślub nie może się odbyć wcześniej niż co najmniej miesiąc od wizyty pary w Urzędzie. Są wyjątki od tej reguły takie jak ciąża czy choroba. Do sporządzenia dokumentacji urzędnikowi potrzebne są dowody tożsamości oraz skrócone odpisy aktu urodzenia, które zazwyczaj pobierane są z elektronicznego systemu. Na ich podstawie oraz krótkiego wywiadu, urzędnik poświadcza o braku okoliczności, które mogłyby stanąć na przeszkodzie do zawarcia małżeństwa. Zanim młoda para stanie przed kierownikiem Urzędu i wypowie słowa przysięgi musi uzupełnić jeszcze protokoły. Obowiązek ten dotyczy także świadków, dlatego w dniu ślubu trzeba stawić się nieco wcześniej. Ceremonia trwa maksymalnie do 20 minut, a oficjalnym potwierdzeniem ślubu jest sporządzony akt zawarcia małżeństwa.
Jak do nas dojechać?
Liczba unikatowych wyświetleń wizytówki: 1611
Pozostałe Urzędy Stanu Cywilnego z województwa mazowieckiego