Po pierwsze przyszli małżonkowie muszą pojawić się w Urzędzie osobiście, nie później niż miesiąc i jeden dzień przed planowanym ślubem. Niezbędny do załatwienia wszystkich spraw jest dowód tożsamości i skrócony odpis aktu urodzenia. Sporym udogodnieniem jest możliwość wzięcia ślubu w dowolnym Urzędzie Stanu Cywilnego w Polsce. W każdym z tych miejsc obowiązuje opłata skarbowa. Podczas wizyty narzeczeni muszą określić datę ślubu, miejsce oraz zadeklarować się jakie nazwiska będą nosić po ślubie. Urzędnik spisuje całą dokumentację i wydaje zaświadczenie potwierdzające, że nie ma przeciwwskazań do zawarcia małżeństwa. Ostatni etap załatwiania formalności następuje w dniu ślubu, dlatego ważne, by para wraz ze świadkami pojawiła się kilkanaście minut wcześniej i miała przy sobie dokumenty tożsamości. Urząd odpowiada za sporządzenie aktu małżeństwa, który jest oficjalnym dokumentem stwierdzającym ważność małżeństwa.
Jak do nas dojechać?
Liczba unikatowych wyświetleń wizytówki: 1377
Pozostałe Urzędy Stanu Cywilnego z województwa mazowieckiego