Załatwianie spraw w Urzędzie należy rozpocząć co najmniej miesiąc przed ślubem. W którym Urzędzie Stanu Cywilnego będą składali sobie przysięgę małżonkowie jest ich wyborem. Miejsce inne niż lokal Urzędu też jest dozwolone. Musi ono jednak spełniać kilka warunków, a para musi uzyskać zgodę kierownika Urzędu. Podczas pierwszej wizyty w Urzędzie para składa oświadczenie o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, podaje swoje dane personalne i dane świadków. Wówczas jest możliwe podanie nazwiska, którym będą posługiwali się nowożeńcy po ślubie oraz ich dzieci. Pozostałe formalności załatwiane są w dniu ślubu na kilkanaście minut przed ceremonią. Młodzi i świadkowie uzupełniają protokół legitymując się przy tym dowodami tożsamości. Akt zawarcia małżeństwa świeżo poślubiona para otrzymuje po uroczystości.
Jak do nas dojechać?
Liczba unikatowych wyświetleń wizytówki: 1362
Pozostałe Urzędy Stanu Cywilnego z województwa lubelskiego