Młodzi mają duży wpływ na przebieg i miejsce ceremonii ślubnej. Ci, którzy zdecydowali się na ślub w Urzędzie Stanu Cywilnego w Raciborzu dopełnią wszystkich spraw przy ulicy Wileńskiej 7, gdzie swoją siedzibę ma kierownik urzędu. Podczas spotkania sporządza on protokół, który zawiera wasze dane, personalia świadków, decyzję o zmianie nazwiska oraz dołączone dokumenty (akty urodzenia, dowody wpłat, inne akty małżeństwa). Wszystkie złożone dokumenty muszą być sporządzone w języku polskim, dlatego jeśli to konieczne, trzeba skorzystać z pomocy tłumacza przysięgłego. Udzielenie ślubu, o ile odbywa się w urzędzie jest bezpłatne. W innym przypadku, naliczana jest dodatkowa opłata w wysokości 1000zł zasilająca konto gminy.
Liczba unikatowych wyświetleń wizytówki: 2112
Pozostałe Urzędy Stanu Cywilnego z województwa śląskiego