Podczas wizyty w Urzędzie Stanu Cywilnego para wybiera datę i miejsce ślubu oraz podpisuje dokument poświadczający brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa. Należy do nich spokrewnienie osób, pragnących sformalizować związek, ich przysposobienie, niepełnoletność, ubezwłasnowolnienie i choroba psychiczna. Na spotkaniu z urzędnikiem para powinna pojawić się osobiście. Ma obowiązek okazania dowodów osobistych oraz przedstawienia dowodu opłaty skarbowej. Jeżeli narzeczeni planują wziąć ślub w urzędzie poza miejscem własnego zamieszkania, proszeni są również o przedstawienie odpisów aktów urodzenia. Dodatkowe dokumenty wymagane są także, jeżeli jedno z przyszłych małżonków jest cudzoziemcem, wdowcem lub rozwodnikiem. Specjalnej zgody sądu rodzinnego potrzebują ponadto kobiety między 16 a 18 rokiem życia. Ślub odbywa się wyznaczonego dnia w ustalonym wcześniej miejscu i trwa kilkanaście minut. Po ceremonii Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego wręcza nowożeńcom akt zawarcia małżeństwa.
Jak do nas dojechać?
Liczba unikatowych wyświetleń wizytówki: 1657
Pozostałe Urzędy Stanu Cywilnego z województwa śląskiego