Spotkanie z urzędnikiem to nic strasznego. Wizyta w urzędzie trwa zazwyczaj około 15-20 minut i skupia się wokół pytań o datę i miejsce ślubu, a także nazwisko, jakie para wybierze po ślubie i jakie przyjmą jej dzieci. Narzeczeni zobowiązani są do stawienia się na miejscu osobiście i okazania ważnych dokumentów tożsamości. Gdy wizyta odbywa się w urzędzie poza miejscem zamieszkania, para przedłożyć musi także skrócony akt urodzenia. Warto wspomnieć, że istnieje możliwość zorganizowania ceremonii plenerowej poza murami urzędu. Po złożeniu odpowiedniego wniosku i opłaty oraz otrzymaniu zgody urzędnika, ślub może odbyć się w wymarzonym miejscu na terenie Polski. Na zakończenie spotkania spisywane jest zaświadczenie o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa. Ceremonia odbywa się wyznaczonego dnia o ustalonej godzinie. Para młoda i świadkowie proszeni są o wcześniejsze stawienie się na miejscu i spisanie protokołu.
Liczba unikatowych wyświetleń wizytówki: 1299
Pozostałe Urzędy Stanu Cywilnego z województwa śląskiego