Może się on odbyć w dowolnym Urzędzie Stanu Cywilnego w Polsce, a także na wniosek pary młodej w innej lokalizacji za dodatkową opłatą i po zgodzie Kierownika USC. By takową uzyskać miejsce musi spełniać wymóg bezpieczeństwa uczestników i być odpowiednio uroczyste. Dopełnianie procedur powinno rozpocząć się nie później niż 31 dni przed planowanym dniem zawarcia małżeństwa, choć w wyjątkowych okolicznościach można liczyć na skrócenie czasu oczekiwania. Przyszli małżonkowie powinni podczas wizyty przedłożyć dokumenty tożsamości. Podczas niej pracownik przeprowadzi krótki wywiad, po którym stwierdzi, czy nie istnieją przeciwwskazania do ślubu. Gdy nadejdzie wyczekiwany dzień, młoda para oraz ich świadkowie powinni stawić się na miejscu ceremonii kwadrans wcześniej by uzupełnić protokoły. Niezbędnym jest by zarówno przyszli nowożeńcy jak i świadkowie mieli przy sobie dokumenty tożsamości. Po uroczystości Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego wręczy odpis aktu małżeństwa
Liczba unikatowych wyświetleń wizytówki: 1926
Pozostałe Urzędy Stanu Cywilnego z województwa śląskiego