Po pierwsze, ustalenie daty ślubu, z którą należy wybrać się do Urzędu Stanu Cywilnego w Nowym Mieście nad Wartą przy ulicy Poznańskiej 14 i zgłosić planowany ślub kierownikowi urzędu. Trzeba tego dokonać co najmniej jeden miesiąc i jeden dzień przed uroczystością, jednak planując ślub w obleganych miesiącach, lepiej nie czekać ze zgłoszeniem do ostatniej chwili. W sytuacji braku wolnego terminu, wyjściem może okazać się wybór innego USC - w przypadku ślubów cywilnych nie obowiązuje rejonizacja. Podczas zgłaszania ślubu konieczne jest podpisanie zaświadczenia o braku przeszkód do zawarcia związku małżeńskiego, uiszczenie opłat skarbowych, decyzja o nazwisku rodziny. Od 2015 roku ślub cywilny nie musi mieć miejsca w sali ślubów USC, młodzi mogą wybrać dowolną scenerię, jeśli będzie to miejsce godne ślubu i bezpieczne dla uczestników.
Jak do nas dojechać?
Liczba unikatowych wyświetleń wizytówki: 1457
Pozostałe Urzędy Stanu Cywilnego z województwa wielkopolskiego