Para, która chce zawrzeć związek małżeński w plenerze, musi wystosować do Urzędu odpowiedni wniosek i uzyskać zgodę kierownika. Do tego dochodzi opłata skarbowa, którą należy wnieść do kasy Urzędu. Jeżeli ceremonia odbywa się w budynku Urzędu opłata jest niższa. Sprawy formalne do załatwienia niezależnie od miejsca są podobne. Para udaje się osobiście do wybranego Urzędu z dowodami tożsamości. Tam składa oświadczenie o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa. Ustala datę ślubu i kwestię zmiany nazwiska. Ceremonie prowadzi najczęściej sam kierownik Urzędu. Rozpoczyna przemową po czym narzeczeni wypowiadają słowa przysięgi i nakładają sobie obrączki. Ostatnim etapem jest podpisanie aktu zawarcia małżeństwa, którego odpis nowożeńcy otrzymają. Istotne jednak by młodzi i świadkowie pojawili się kilkanaście minut przed uroczystością by dopełnić ostatnich formalności.
Jak do nas dojechać?
Liczba unikatowych wyświetleń wizytówki: 1475
Pozostałe Urzędy Stanu Cywilnego z województwa wielkopolskiego