Do związku małżeńskiego przystąpić mogą jedynie pełnoletnie osoby. 18 lat ukończone powinni mieć również świadkowie. Przed stawieniem się w urzędzie warto porozmawiać z partnerem, by ustalić datę ceremonii, jej miejsce oraz nazwisko, jakim młoda para będzie posługiwać się po ślubie. Warto wziąć pod uwagę możliwość zorganizowania uroczystości poza murami USC. Wystarczy złożyć odpowiedni wniosek i uiścić dodatkową opłatę. Na wizytę w urzędzie narzeczeni zabrać powinni ważny dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport), a także dowód opłaty skarbowej. Po ustaleniu daty i miejsca wydarzenia, urzędnik sporządza zaświadczenie o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa. Ceremonia odbywa się w wyznaczonym dniu przy udziale zaproszonych gości. Ślubu udziela kierownik Urzędu Stanu Cywilnego. Po zakończonej uroczystości świeżo upieczona młoda para otrzymuje aktu małżeństwa.
Liczba unikatowych wyświetleń wizytówki: 1293
Pozostałe Urzędy Stanu Cywilnego z województwa podkarpackiego