Ceremonia ślubu cywilnego charakteryzuje się krótką formułą, która trwa około 15 minut. Na początku kierownik Urzędu wygłasza przemowę. Potem narzeczeni składają przysięgę małżeńską i nakładają obrączki. Na koniec otrzymują odpis aktu zawarcia małżeństwa. Zanim to nastąpi narzeczonych czeka kilka obowiązków, które wiążą się z wizytą w Urzędzie Stanu Cywilnego. Para udaje się tam osobiście z dowodami tożsamości. Urzędnik sporządza zaświadczenie o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa i ustala z parą datę ślubu. Ceremonia może się odbyć najwcześniej miesiąc po uzyskaniu dokumentu. Ze ślubem wiąże się także opłata skarbowa, której wysokość zależy od tego czy uroczystość odbywa się w gmachu Urzędu czy w plenerze. Na spotkaniu z urzędnikiem pozostaje jeszcze kwestia podania danych osobowych świadków i zadeklarowanie się co do nazwiska noszonego po ślubie.
Liczba unikatowych wyświetleń wizytówki: 1310
Pozostałe Urzędy Stanu Cywilnego z województwa podkarpackiego