Krok pierwszy to wizyta w Urzędzie Stanu Cywilnego, która powinna mieć miejsce nie wcześniej niż przy miesiące i nie później niż miesiąc i jeden dzień przed ślubem. Posiadanie dowodu osobistego jest koniecznością. Urzędnik pobiera z elektronicznego systemu także skrócone akty urodzenia narzeczonych. Ślub może nastąpić w dowolnym Urzędzie lub też w plenerze. Wystarczy tylko złożyć odpowiedni wniosek i wybrać takie miejsc, które nie będzie stwarzało niebezpieczeństwa dla osób biorących w nim udział. W zależności od tego czy ślub odbywa się w Urzędzie czy poza nim wysokość opłaty urzędowej jest różna. Kwestią formalną, którą koniecznie trzeba załatwić jest nazwisko przyszłej małżonki i dzieci narodzonych z tego związku. Deklaracja ta jest jednoznaczna. W dniu ślubu nie można też zapomnieć o dokumencie tożsamości, który przy sobie muszą mieć zarówno świadkowie jak i nowożeńcy. Kilkanaście minut przed ceremonią podpisują protokoły, a dokumentem potwierdzającym wstąpienie w związek małżeński jest otrzymany akt małżeństwa.
Liczba unikatowych wyświetleń wizytówki: 1581
Pozostałe Urzędy Stanu Cywilnego z województwa dolnośląskiego