Ślub może odbyć się w dowolnym Urzędzie Stanu Cywilnego w Polsce, a także na wniosek pary młodej w innym, wskazanym przez nich miejscu za dodatkową opłatą. By uzyskać zgodę kierownika Urzędu musi ono spełniać wymóg bezpieczeństwa uczestników i być odpowiednio uroczyste. Załatwianie formalności powinno rozpocząć się nie później niż 31 dni przed planowanym dniem zawarcia małżeństwa, jednak w wyjątkowych okolicznościach można liczyć na skrócenie czasu oczekiwania. Przyszli małżonkowie powinni udać się do wybranego Urzędu Stanu Cywilnego osobiście z dokumentami tożsamości. Podczas wizyty pracownik przeprowadzi krótki wywiad, po którym stwierdzi, czy nie ma przeciwwskazań do ślubu. Kiedy nadejdzie wyczekiwany dzień, młoda para wraz ze świadkami powinna stawić się w miejscu zawarcia małżeństwa kwadrans wcześniej w celu uzupełnienia protokołu małżeńskiego. Niezbędnym jest by zarówno przyszli nowożeńcy jak i świadkowie mieli przy sobie dokumenty tożsamości. Po uroczystości kierownik Urzędu Stanu Cywilnego wręczy odpis aktu małżeństwa
Jak do nas dojechać?
Liczba unikatowych wyświetleń wizytówki: 1503
Pozostałe Urzędy Stanu Cywilnego z województwa warmińsko-mazurskiego