Ślubne formalności w USC w Lubinie
Osoby, które wcześniej wstępowały w związek małżeński przedstawić muszą dokumenty zaświadczające jego ustanie. W przypadku wdów oraz wdowców będzie to odpis skrócony aktu zgonu małżonka. Osoby rozwiedzione zostaną natomiast poproszone o przedłożenie odpisu skróconego aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie lub sentencji wyroku sądu. W przypadku gdy wymagany akt, znajduje się w USC w Lubinie, jego przedłożenie nie jest konieczne.
Opłata skarbowa i nie tylko
Przed kierownikiem USC narzeczeni podpisują oświadczenie o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa. Po dokonaniu tej formalności, uiszczeniu opłaty w wysokości 84 zł i złożeniu wszystkich wymaganych dokumentów zostanie ustalona data ślubu. Według ustawy musi upłynąć co najmniej miesiąc od dokonania wszelkich formalności. W uzasadnionych przypadkach jak ciąża lub pilny wyjazd termin oczekiwania może zostać skrócony.
Ślub konkordatowy
W przypadku dopełnia formalności związanych ze ślubem konkordatowym, składa się te same dokumenty. Po ich dopełnieniu narzeczeni otrzymają odpowiednie zaświadczenie, które następnie przedstawia się w parafii zawierania ślubu. Ważność tego dokumentu wynosi 3 miesiące od daty wystawienia.
Ważne informacje
W Lubinie Urząd Stanu Cywilnego zlokalizowany jest w budynku Urzędu Miejskiego przy ulicy Kilińskiego 10. Formalności związanych z małżeństwem dopełnia się w pokojach nr 8, 10 oraz 12. Telefony kontaktowe: 746 82 29, 746 82 30 oraz 746 82 31.