Przedślubne formalności w USC
Narzeczeni dopełniający formalności związanych ze ślubem konkordatowym udać się muszą od urzędu odpowiedniego dla miejsca stałego zameldowania jednego z nich. Oprócz dowodu osobistego potrzebny może być odpis skrócony aktu urodzenia. Od osób rozwiedzionych wymagany będzie odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie. Natomiast wdowy oraz wdowcy dostarczyć powinni odpis skrócony aktu zgonu współmałżonka. Jeśli wymagany akt znajduje się w tutejszym urzędzie, jego przedstawienie nie będzie konieczne.
Opłata skarbowa i inne informacje
Przed kierownikiem USC przyszła para młoda podpisuje zapewnienie o braku przeciwwskazań do zawarcia ich małżeństwa. Po jego podpisaniu i złożeniu wszystkich wymaganych dokumentów ustalona zostaje data ślubu. Według ustawy musi do niej upłynąć co najmniej miesiąc. Jeżeli występują ważne okoliczności okres oczekiwania może ulec skróceniu, na pisemny wniosek narzeczonych. Opłaty jakie pobiera Urząd Stanu Cywilnego to 84 zł za sporządzenie aktu małżeństwa, 5 zł za sporządzenie zapewnienia oraz 0,50 zł za każdy załącznik. Zaświadczenie do parafii zawierania ślubu narzeczeni otrzymają po dostarczeniu wymaganych dokumentów, dokonaniu opłaty oraz podpisaniu zaświadczenia o braku przeciwwskazań do zawarcia małżeństwa. Pamiętać należy, iż to zaświadczenie ma ważność tylko przez trzy miesiące.