Niezbędne ślubne formalności w USC
Narzeczeni podpisują je przed kierownikiem USC osobiście po dostarczeniu kompletu wymaganych dokumentów. Konieczny jest dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość oraz skrócony odpis aktu urodzenia wydawany w celu zawarcia związku małżeńskiego. Rozwiedzeni zobowiązani są do dostarczenia również odpisu skróconego aktu małżeństwa z adnotacją o jego rozwiązaniu lub prawomocnej sentencji wyroku sądu. Odpis aktu zgonu współmałżonka jest natomiast wymagany od osób owdowiałych. W przypadku gdy niezbędny odpis znajduje się w danym USC jego przedłożenie nie jest konieczne.
Ważne informacje
Formalności tych dopełnia się w terminie nie wcześniejszym niż 6 miesięcy i nie późniejszym niż miesiąc od planowanej daty ślubu. Jeśli przystępujecie do ślubu konkordatowego w kościele, po dopełnieniu tych formalności wydane zostanie zaświadczenie o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, które należy przedłożyć w parafii zawierania ślubu. Jego ważność wynosi trzy miesiące od daty jego wystawienia. Opłata jaką pobiera urząd za sporządzenia aktu małżeństwa wynosi 84 zł. Uiszczana jest ona w dniu składania dokumentów
Urząd Stanu Cywilnego w Szczecinie zlokalizowany jest przy placu Armii Krajowej 1. Wszelkich formalności dopełnić można w pokoju 217 lub 215. Telefon kontaktowy (91) 424 52 55 lub (91) 424 52 53.