Niezbędne formalności w Urzędzie Stanu Cywilnego
Osoby które, już wcześniej wstępowały w związek małżeński mogą zostać poproszone o dołączenie dokumentów potwierdzających jego rozwiązanie. Jest to odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie dla osób rozwiedzionych oraz odpis skrócony aktu zgonu współmałżonka dla osób owdowiałych. W przypadku gdy wymagany akt został sporządzony w tutejszym urzędzie, złożenie jego odpisu nie będzie konieczne.
Zaświadczenie o braku okoliczności uniemożliwiających zawarcie małżeństwa
Przed kierownikiem USC narzeczeni podpisują zaświadczenie o braku okoliczności uniemożliwiających zawarcie ich małżeństwa. Po dokonaniu tej formalności, złożeniu wymaganych dokumentów oraz uiszczeniu opłaty skarbowej w wysokości 84 zł może zostać ustalona data ślubu. Według ustawy, odo momentu dopełnienia wszystkich formalności, do ślubu musi upłynąć co najmniej miesiąc. Jeśli występują wyjątkowe okoliczności, na pisemny wniosek narzeczonych termin też może ulec skróceniu.
Inne informacje
Narzeczeni, którzy starają się o dopełnienie formalności związanych ze ślubem konkordatowym po dopełnieniu powyższych formalności otrzymają zaświadczenie, które następnie mogą przedłożyć w parafii. Należy pamiętać, iż zaświadczenie to posiada trzymiesięczną ważność. W Mysłowicach Urząd Stanu Cywilnego zlokalizowany jest przy ulicy Strumieńskiego 5. Telefon kontaktowy (32) 225 10 85. Adres email:usc@myslowice.pl.