Formalności w Urzędzie Stanu Cywilnego
Koniecznie należy zabrać ze sobą dowód osobisty. Od osób, których urodzenie zostało zarejestrowanie w innym urzędzie wymagany będzie także odpis skrócony aktu urodzenia. Dodatkowo narzeczeni, którzy już wcześniej wstępowali w związek małżeński, załączyć muszą dokumenty potwierdzające jego rozwiązanie. Jest to odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie lub sentencja wyroku sądu dla osób rozwiedzionych oraz odpis aktu zgonu współmałżonka dla wdów i wdowców.
Formalności i opłaty
Przed kierownikiem USC narzeczeni podpisują zaświadczenie o braku okoliczności uniemożliwiających zawarcie małżeństwa. Po dokonaniu tej formalności, dostarczeniu wszystkich niezbędnych dokumentów oraz uiszczeniu opłaty skarbowej w wysokości 84 zł, może zostać ustalona data ślubu cywilnego. Według ustawy musi do niej upłynąć co najmniej miesiąc od podpisani zaświadczenia. W uzasadnionych przypadkach termin oczekiwania może ulec skróceniu.
Inne ważne informacje
W przypadku ślubu konkordatowego narzeczeni po dopełnieniu wszystkich formalności, podpisaniu zaświadczenia oraz uiszczeniu opłaty otrzymają 3 egzemplarze zaświadczenia stwierdzającego brak okoliczności wyłączających zawarcie ich małżeństwa. Dokument ten przedkłada się w parafii zawierania ślubu. Należy pamiętać iż posiada o tylko 3-miesięczny okres ważności. Urząd Stanu Cywilnego w Pabianicach zlokalizowany jest przy ulicy Św. Jana 4, pokój nr 4. Godziny pracy urzędu to poniedziałek, środa, czwartek, piątek - 8.00 - 16.00 oraz wtorek - 8.00 - 17.00. Telefon kontaktowy: (42) 225 46 23. Śluby udzielane są w czwartki w godzinach 16.00 - 18.00 oraz w soboty od 12.00 - 17.00