Formalności ślubne w USC

Pamiętać jedynie należy, iż w przypadku ślubu konkordatowego zaświadczenie o braku przeciwwskazań do zawarcia małżeństwa wydawane jest przez urząd odpowiedni dla miejsca stałego zameldowania jednego z narzeczonych. Jeśli zawieracie ślub cywilny, regionalizacja Was nie obejmuje.
Potrzebne dokumenty i opłaty
Dokumenty jakie będą każdemu z Was potrzebne to dowód osobisty do wglądu oraz odpis skrócony aktu urodzenia. Jeśli jedno z Was już wcześniej wstępowało w związek małżeński, przedłożyć musi także dokumenty potwierdzające jego rozwiązanie. To jest odpis aktów urodzenia i zgonu współmałżonka dla osób owdowiałych oraz skrócony odpis aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie dla osób rozwiedzionych. W Urzędzie poproszeni zostaniecie także o złożenia podania o wydanie trzech egzemplarzy odpisów skróconych aktu małżeństwa oraz oświadczenia dotyczącego nazwiska jakie będziecie nosić po ślubie. Opłata skarbowa jaka pobierana jest za sporządzenie aktu małżeństwa wynosi 84 zł. Dokonuje się jej poprzez wpłatę na odpowiedni rachunek bankowy Urzędu Miasta w Suwałkach.
Inne informacje
Jeśli dopełniacie formalności związanych z zawieraniem ślubu konkordatowego w urzędzie otrzymacie zaświadczenie stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, które następnie przedłożycie w parafii zawierania ślubu. Należy pamiętać, iż zaświadczenie to ważne jest przez trzy miesiące od jego wystawienia. Po tym terminie traci ono swoją moc prawną. Urząd Stanu Cywilnego w Suwałkach zlokalizowany jest przy ulicy Mickiewicza 1/15. Formalności związanych ze ślubem dopełnia się w pokoju nr 15. Telefony kontaktowe: (87) 562 80 14; (87) 562 80 15; (87) 562 80 16.