Młode pary biorące ślub cywilny mają do wyboru organizację ceremonii w gmachu Urzędu lub w plenerze. Ta druga opcja wymaga uzyskania zgody kierownika Urzędu. Miejsce musi zachowywać uroczystą formę i być bezpieczne dla uczestników ślubu. Wcześniej jednak, bez względu na miejsce, para musi uzyskać zaświadczenie, że nie ma przeszkód by wstąpiła w związek małżeński. Taki dokument wydawany jest przez urzędnika po sprawdzeniu dowodów tożsamości i weryfikacji danych na podstawie aktów urodzenia. Urzędnik poprosi także o deklarację ws przyszłego nazwiska. Po załatwieniu formalności należy jeszcze uiścić opłatę skarbową. Jej wysokość różni się w zależności od tego czy ślub odbywa się w plenerze czy nie. Ważną informacją dla młodych i świadków jest to, że muszą wraz z dowodami tożsamości pojawić się kilkanaście minut przed ceremonią. Z kolei po zakończeniu oficjalnej części zaślubin para otrzyma odpis aktu zawarcia małżeństwa.
Jak do nas dojechać?
Liczba unikatowych wyświetleń wizytówki: 1336
Pozostałe Urzędy Stanu Cywilnego z województwa świętokrzyskiego