Zarezerwowanie terminu ślubu i złożenie stosownych dokumentów odbywa się w Urzędzie Stanu Cywilnego, do którego para powinna udać się przynajmniej miesiąc przed planowanym ślubem. Potrzebne są dowody osobiste narzeczonych i akty urodzenia. Co ważne, ślub nie musi odbyć się w Urzędzie właściwym dla miejsca zamieszkania, może być to dowolnie wybrana lokalizacja. W przypadku ślubu w plenerze potrzebny jest dodatkowy wniosek. Na miejscu para uzyskuje zaświadczenie o braku okoliczności, które uniemożliwiałyby im zawarcie małżeństwa i ustala termin ceremonii. Następnie w dniu ceremonii para i świadkowie, którymi mogą być osoby dorosłe stawia się kilkanaście minut wcześniej by dopełnić ostatnich formalności. Uroczysta ceremonia kończy się zaś podpisaniem najważniejszego dokumentu czyli aktu zawarcia małżeństwa.
Jak do nas dojechać?
Liczba unikatowych wyświetleń wizytówki: 1320
Pozostałe Urzędy Stanu Cywilnego z województwa świętokrzyskiego