Ślub cywilny może odbyć się w dowolnym Urzędzie w Polsce. Decyzja należy wyłącznie do narzeczonych. Uroczystość, którą prowadzi kierownik Urzędu trwa dosłownie 20 minut. Para w obecności dwóch świadków składa przysięgę małżeńską i nakłada sobie obrączki. Zanim jednak nastąpi ta długo wyczekiwana chwila, trzeba dopełnić kilku formalności. Dlatego niezbędna jest wizyta w Urzędzie ze stosownym wyprzedzeniem, przynajmniej miesiąc przed planowaną datą. Na spotkaniu z urzędnikiem wyznaczany jest dokładny termin i godzina ceremonii. Podaje się także dane świadków oraz sporządza oświadczenie w związku z noszonym po ślubie nazwiskiem. To co jest niezwykle istotne, to poświadczenie o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, które podpisują narzeczeni. Należy także uregulować kwestie finansowe. Procedury jak widać nie są złożone i nie trwają długo, jednak warto pomyśleć o tym nieco wcześniej.
Jak do nas dojechać?
Liczba unikatowych wyświetleń wizytówki: 1754
Pozostałe Urzędy Stanu Cywilnego z województwa zachodniopomorskiego