Przygotowania do ślubu czas zacząć
?
Pierwszą i najważniejszą decyzją, jaką musicie podjąć, jest wybór sali, w której zorganizujecie przyjęcie weselne. Nie chodzi tutaj tylko o wystrój tego miejsca, lecz także o to, jaką liczbę gości jest w stanie pomieścić, ile zapłacicie od osoby, itp. Zatem już na wstępie musicie zastanowić się, kogo chcecie zaprosić.
Wesele wiąże się z wieloma załatwieniami
Zwykle wesele kojarzy się z salą pełną gości, niejednokrotnie są to osoby, które wprawdzie wchodzą w skład naszej rodziny, jednak widujemy je raz na rok. Na stole znajduje się rosół, kotlet, a do tańca przygrywa zespół, wygrywający przeboje disco polo. Do tego mnóstwo oklepanych zabaw, które wydają się zabawne głównie tym osobom, które zdążyły wypić już odpowiednią ilość alkoholu. Gdy już wybierzecie dom weselny, podpiszcie od razu umowę i zapłaćcie zaliczkę. Tylko wtedy możecie mieć pewność, że nikt Was nie ubiegnie. Rezerwacja sali oznacza, że znacie już termin ślubu. Warto zatem od razu poszukać fotografa, kamerzysty, a jeśli mieszkacie w dużej parafii – wpisać termin ślubu w kancelarii parafialnej. Na pewno będziecie spokojniejsi, gdy załatwicie szybko najpilniejsze sprawy.
Ostatnie trzy miesiące
Około pół roku przed planowaną uroczystością przychodzi czas na wybór zaproszeń ślubnych. Ponieważ wesele to dość duży wydatek, gości wypada zaprosić z odpowiednim wyprzedzeniem – najpóźniej 2-3 miesiące przed ślubem. W tym samym czasie panna młoda musi zacząć rozglądać się za suknią ślubną, natomiast pan młody nieco później za ubiorem dla siebie. Warto także wybrać się do fryzjera, aby uczesał nas na próbę, a także do makijażystki na próbny make-up. Pamiętajcie, że im więcej rzeczy zaplanujecie z odpowiednim wyprzedzeniem, tym wielka szansa, że uda Wam się uniknąć przykrych niespodzianek.
A może konsultant ślubny?
Jak widać jest tego trochę. Dlatego powstały instytucje konsultantów ślubnych, które oprócz planowania i organizacji ślubu od zaproszeń po zdjęcia ślubne, mogą zaoferować też obecność na uroczystości. Wówczas to konsultant ślubny jest upoważniony do tego by dbać o to by orkiestra nie popijała na zapleczu ale grała jak najlepszą muzykę, jedzenie było podawane sprawnie i wszystko przebiegało zgodnie z harmonogramem. Para młoda i rodzina zaś mogą w tym czasie cieszyć się dobrą zabawą.