Konsultanci ślubni. Zostaw planowanie wesela specjalistom!

Organizacja wesela to naprawdę poważne wyzwanie. Zwykle zabiera nie tylko sporo czasu, ale także energii. Wielu czuje się przerażonych rozmiarem pracy już na samą myśl! Pary, które chciałyby uniknąć takich „wrażeń” coraz częściej zaczynają myśleć o wynajęciu konsultanta ślubnego. Czy warto? I to jak!
Wedding planner coraz bardziej popularny w Polsce
Choć większość wesel w naszym kraju jest organizowanych bez pomocy specjalisty, to czasem aż prosi się o jego zatrudnienie. Pary, które są zapracowane, które organizują ślub i wesele w czasie mieszkania za granicą, lub które czują się po prostu bezradne w obliczu tak szeroko zakrojonego zadania, jakim jest organizacja wesela, z pewnością powinny poważnie zastanowić się nad poproszeniem o pomoc konsultanta ślubnego. A inni? Jeśli tylko cenią swój czas lub chcą zorganizować przyjęcie na najwyższym poziomie, również nie pogardza taką usługą.
Planowanie wesela – trudne zadanie
Organizacja wesela jest niełatwym zadaniem przynajmniej z kilku powodów. Po pierwsze ilość szczegółów, które trzeba zaplanować i przemyśleć jest ogromna. Wystarczy powiedzieć, że musimy zacząć od załatwiania dokumentów koniecznych do przeprowadzenia ślubu kościelnego lub cywilnego, a skończyć na zakupie i dowiezieniu odpowiednich kwiatów do dekoracji. W tym czasie trzeba przemyśleć i zamówić wszelkie usługi dostępne na weselu, salę weselną, ślubny ubiór, jedzenie, muzykę, dekoracje, fotografa, listę gości, zaproszenia i wiele wiele innych. W dodatku wszystko to należy robić w odpowiednim czasie, aby nie okazało się, że potem nie mamy wielkiego wyboru.
Organizacja wiąże się z planem
Zwykle konieczne jest opracowanie dokładnego kalendarza i planu, ale zawsze pojawia się lęk, że zapomnimy o jakimś ważnym szczególe. W przypadku organizacji tak złożonego przedsięwzięcia bardzo przydaje się doświadczenie, którego jednak nie możemy mieć. W większości przypadków wesele organizuje się tylko raz w życiu, więc nie trudno sobie wyobrazić, jak amatorskie będzie to wykonanie. Poza tym ślubna moda zmienia się bardzo dynamicznie. Nie będąc częścią biznesu, trudno nam określić, co jest ostatnim krzykiem mody i co warto zrobić, żeby zaskoczyć swoich gości.
Na co przydaje się konsultant ślubny?
Konsultant ślubny jest po to, żeby zrobić te wszystkie rzeczy za nas. Od przygotowania kalendarza i rozplanowania budżetu, aż do przygotowania „niezbędnika ślubnego” w dniu wesela i reagowania na nietypowe sytuacje, nie musimy się o nic martwić. Konsultant przedstawi nam propozycje kolejnych podwykonawców, a naszym zadaniem będzie tylko wybrać, tych, którzy podobają się nam najbardziej. To sprawia, że przygotowania będą dla nas bardzo przyjemne, podczas gdy ciężka praca spadnie na konsultanta.
"Ona/On" zadba o wszystko
Jemu zostawiamy też takie zadania jak przestrzeganie budżetu ślubnego (to bardzo użyteczne, bo narzeczeni mają tendencję do zakupowego szaleństwa), negocjowanie wynagrodzenia z podwykonawcami (dobry konsultant jest w tym mistrzem), czy wyszukiwanie najlepszych opcji (co zwykle zajmuje dużo czasu). Przejęcie sporej części odpowiedzialności za przygotowania przez inną osobę sprawia, że powodują one znacznie mniej stresu, co pozwala nam w pełni cieszyć się tym niezwykłym czasem w naszym życiu.
Zatrudnienie konsultanta ślubnego jest zatem sporym ułatwieniem i może być prawdziwym wybawieniem dla wielu par. Warto jednak pamiętać, że najważniejszy jest dobry wybór takiej osoby. Powinna ona być bardzo zorganizowana, profesjonalna, otwarta, a przy tym powinno się nam z nią dobrze pracować. Warto zaufać swojej intuicji i zdecydować się na konsultanta, który wzbudza w nas pozytywne uczucia, tak, aby przygotowania przebiegały bez żadnych spięć, czy problemów.
Autor: Kinga Jaromin