Auta ślubne - znajdź wymarzony samochód do ślubu - auta-wesele.pl Auta ślubne - znajdź wymarzony samochód do ślubu - auta-wesele.pl

Ile zarabia fotograf ślubny?

Ile zarabia fotograf ślubny?
Często mówi się, że fotograf ślubny pracuje tylko przez 20-30 dni, czyli wtedy, kiedy fotografuje śluby. Serwisy plotkarskie podają: fotograf ślubny za jedną noc bierze dwanaście tysięcy. Pracuję jako fotograf od dziesięciu lat i żałuję, że obie informacje są nieprawdziwie. Gdyby rzeczywiście fotograf tak mało pracował i inkasował za jedną imprezę tak gigantyczne pieniądze, każdy chciałby zostać fotografem ślubnym. Prawda jest tak, że to ciężka praca.

Mit pierwszy – praca przez 30 dni w roku

Dzień ślubu jest najbardziej pracowitym dniem dla fotografa ślubnego. Jest on w ciągłym ruchu i w nieustannej koncentracji przez dwanaście godzin. To spory wysiłek fizyczny nawet dla najbardziej wysportowanych osób. Ale wraz z oczepinami nie kończy się praca nad reportażem. To dopiero początek. Najważniejsza część została zrobiona, ale na fotografa czeka teraz pracochłonna selekcja i obróbka zdjęć. W zależności od uroczystości i wprawy fotografa proces ten zajmuje od trzech do pięciu dni. Ale to jeszcze nie koniec. Z gotowych zdjęć fotograf projektuje album fotograficzny, tworzy galerię zdjęć online, przygotowuje wydruki. Wykonanie reportażu od a do z zajmuje zatem nie jeden dzień a cały tydzień.

Koszty pracy fotografa ślubnego

Fotograf ma sporo kosztów, których klient może nie dostrzegać. Najdroższy jest oczywiście sprzęt fotograficzny. Wysokiej jakości aparaty i obiektywy niezbędne do pracy kosztują tyle, co nowy samochód ze średniej półki. Szybki komputer i przede wszystkim świetny monitor, idealnie odwzorowujący kolory, jasność czy kontrast są niezbędne podczas pracy nad edycją zdjęć. Nie są to jednorazowe wydatki, bo sprzęt trzeba co roku konserwować i z czasem wymieniać na nowy, co dotyczy zwłaszcza aparatów. ZUS-y i podatki płacisz nie tylko Ty, ale także Twój fotograf ślubny. Podczas imprez weselnych aparaty narażone są na uszkodzenia, stąd większość fotografów ubezpieczenia sprzęt na wypadek upadku czy kradzieży. Fotografa co miesiąc czeka na opłacenie licencja na oprogramowanie: do obróbki zdjęć, do projektowania albumów czy tworzenia pokazów zdjęć. Widoczność w sieci też potrafi być kosztowna. Fotografowie wydają często niemałe kwoty na reklamy w social media, Google, czy w portalach ślubnych oraz na pozycjonowanie strony www.

Mit drugi – kilkanaście tysięcy złotych za zdjęcia ślubne

Ceny za wykonanie zdjęć ślubnych są niezwykle zróżnicowane. Są początkujący fotografowie, którzy dopiero budują swoje portfolio i są gotowi wykonać reportaż za darmo. Po takich zdjęciach nie należy się jednak spodziewać oszołamiających rezultatów. Jeśli parze młodej zależy na świetnych zdjęciach z całego dnia, musi przygotować się na wydatek 4000-5000zł, a wraz z sesją ślubną i albumem – 6000-7000zł. Tyle mniej więcej kosztują usługi mojej firmy Vasco Images – fotograf ślubny oraz innych świetnych, zaprzyjaźnionych fotografów. Artystów, którzy inkasują pięciocyfrowe kwoty za same zdjęcia na ślubie, jest w Polsce garstka. Warto nadmienić, że cena zdjęć ślubnych niekoniecznie musi korelować z ich jakością.

Marketing pożera czas i pieniądze, ale jest niezbędny

Profesjonalny fotograf ślubny powinien dbać nie tylko o najwyższą jakość wykonywanych zdjęć, ale też o kwestie marketingowe, na które składają się: strona internetowa fotografa (dodawanie nowych materiałów i SEO), prowadzenia kont w mediach społecznościowych, relacje z innymi usługodawcami w branży, współpraca z portalami ślubnymi. Te działania są niezbędne w celu pozyskania klientów. Są czasochłonne i często dość kosztowne. Fotografowie skupiają się nich najczęściej poza sezonem ślubnym, kiedy jest znacznie mniej zleceń i więcej czasu na tego typu działania.

Artykuł powstał przy współpracy z Vasco Images – fotograf ślubny Warszawa: https://vascoimages.pl/

Artykuł sponsorowany

Polecamy porady i artykuły
  • Dodaj komentarz – napisz co myślisz.
Redakcja portalu zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu artykułu.
Top