Zespoły weselne - muzyka-wesele.pl Zespoły weselne - muzyka-wesele.pl

Trzy powody, dla których zatrudnić konsultanta ślubnego

Trzy powody, dla których zatrudnić konsultanta ślubnego
Choć na Zachodzie, szczególnie w Stanach Zjednoczonych, konsultanci ślubni są powszechni, to w Polsce wciąż ich praca jest niedoceniana. Jakie korzyści można odnieść, zatrudniając konsultanta ślubnego? Czy warto?

Wesele organizowane samodzielnie czy z pomocą wyspecjalizowanej firmy? Taki dylemat coraz częściej zajmuje myśli narzeczonych. Zdecydowanie oba sposoby mają swoje zalety i wady, ale w pewnych warunkach rzeczywiście lepiej wynająć konsultanta. Dlaczego? Jak konsultant ślubny pomaga w organizacji wesela?
 

Więcej luzu podczas przygotowań

Jeśli masz dużo czasu i chcesz całkowicie oddać się przygotowaniom do wesela, zatrudnianie konsultanta nie ma większego sensu. Będą to tylko niepotrzebnie wydane pieniądze, a w dodatku podczas przygotowań mogą rodzić się pewne spięcia między tobą a zatrudnionym specjalistą. Ale jeśli jesteś osobą zapracowaną, która ma niewiele czasu, to zatrudnienie organizatora wesela, będzie bardzo dobrym pomysłem. Nie wierzysz? Oto trzy rzeczy, które na pewno cię do tego przekonają.
 

1. Mniej obowiązków – konsultant ślubny zrobi wszystko za ciebie

 Wiele osób gubi się w przygotowaniach ślubnych, jeszcze zanim się zaczną. Jak pamiętać o wszystkich elementach wesela, o które trzeba się zatroszczyć? O tym, kiedy je zamawiać, jakie dokumenty trzeba załatwić? W Internecie można znaleźć sporo porad, skorzystać z kalendarium lub organizera, ale czasem nie ułatwia to sprawy, bo każdy z nich jest inny i nie wiadomo, którym się sugerować. Z konsultantem nie ma takiego problemu.
 

Wiele spraw na jego barkach

To on ustali szczegółowy plan przygotowania do ślubu, powie kiedy i jakie dokumenty odebrać, kiedy zamówić poszczególne elementy wesela, co więcej, przedstawi nawet kilka propozycji. Wystarczy tylko wybrać, nie trzeba marnować czasu na poszukiwanie zespołu, fotografa, czy domu weselnego. Konsultant znajdzie salony z modą ślubną, pójdzie z tobą na przymiarkę i szczerze powie, jak się w tym prezentujesz. Możesz ufać jego słowom, w końcu jest zatrudniony po to, żeby ślub i wesele wypadły jak najlepiej.

 


2. Lepsza organizacja – ślub bez wpadek, zgodnie z modą

Konsultant, w przeciwieństwie do ciebie, czy nawet członków twojej rodziny lub przyjaciół, posiada ogromne doświadczenie w organizacji ślubów i wesel. Widział już niejedną taką uroczystość, wie co dobrze się sprawdza, a co nie. Zastanawiasz się nad zorganizowaniem sesji ślubnej w dniu ślubu? Konsultant szybko wybije ci to z głowy, bo wie, że takie rozwiązania po prostu się nie sprawdzają. Nie wiesz, jakie dekoracje są ostatnim krzykiem mody? Konsultant pokaże ci odpowiednie i pomoże wybrać. Porada konsultanta to sposób, aby nie tylko uniknąć wszelkich wpadek, które zwykle zdarzają się osobom, które organizują ślub i wesele po raz pierwszy.
 

Konsultant posiada zawsze opcję rezerwową

Profesjonalista jest przygotowany na każdą ewentualność, a poza tym potrafi improwizować. W trakcie wesela jest świetną pomocą. W wypadku nieprzewidzianego zdarzenia, to on opanuje sytuację, nie odciągając pary młodej, rodziców, czy świadków od pełnienia ich podstawowych funkcji. Fakt, że konsultant zna rynek, sprawi, że nie pozwoli ci zatrudnić niepewnych, słabych podwykonawców. Dostarczy ci tylko sprawdzone propozycje, dlatego każdy element wesela świetnie się sprawdzi. Poza tym konsultant jest niezastąpiony, jeśli chcesz zorganizować wesele zgodnie z najnowszymi trendami. On zna je wszystkie i z łatwością dopasuje je do twojego wesela.

 



3. Konsultant lepiej negocjuje – niższy koszt wesela

Choć usługi konsultanta wiążą się z opłatą (zwykle 10% kosztów organizacji ślubu i wesela), to paradoksalnie, konsultant pomoże nam zaoszczędzić na organizacji tej uroczystości. Po pierwsze to my ustalamy budżet, a konsultant działa tak, aby go nie przekroczyć. Nie ma mowy o „namówieniu” przez podwykonawców na dobranie dodatkowych elementów, jeśli budżet na to nie wystarczy. Osoba zajmująca się organizacją ślubów jest głosem rozsądku, nie pozwoli na przekroczenie budżetu. W przypadku zakupu droższej sukni ślubnej, będzie szukać oszczędności np. w dekoracjach, czy menu.
 

Osoba od Was

Poza tym profesjonalny konsultant działa całkowicie w interesie wynajmujących go klientów. Oznacza to, że będzie starał się zamawiać takie usługi, jakie rzeczywiście są dla ciebie potrzebne i odpowiednie, nie będzie starał się namawiać cię na „konieczne” kosztowne dodatki, jak to może się zdarzyć, gdy będziesz rozmawiać bezpośrednio z podwykonawcami. Wreszcie konsultant ma znacznie lepsze możliwości negocjacyjne, wie, jak kształtują się ceny na rynku i nie da się „nabrać” na wyższy wydatek. Jego stała współpraca z bazą wykonawców, dale mu możliwość uzyskania od nich sporych zniżek, co również zaoszczędzi ci wydatków.

 


Te wszystkie punkty są dowodem na to, że zatrudnienie konsultanta ślubnego, po prostu się opłaca. Podczas przygotowań stres zostaje zredukowany do minimum, a zamiast obowiązków (np. pamiętania o poszczególnych zamówieniach i dokumentach) zostają ci tylko przyjemności, czyli decyzja. Zamiast wyszukiwać salony mody, wystarczy pójść na przymiarkę, zamiast przeglądania ofert zespołów, wystarczy posłuchać dostarczonych przez konsultanta propozycji. Zatrudnienie specjalisty bardzo ułatwia organizację ślubu i wesela i redukuje stres z tym związany. Czego chcieć więcej?

Autor: Kinga Jaromin

Polecamy porady i artykuły
  • Dodaj komentarz – napisz co myślisz.
Redakcja portalu zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Top