Wideofilmowanie - baza kamerzystów - filmy-wesele.com.pl Wideofilmowanie - baza kamerzystów - filmy-wesele.com.pl

Konsultant ślubny - część 2

Konsultant ślubny - część 2
Wiemy już jakie skróty myślowe dotyczące wedding plannerów popełniane są najczęściej. Czas więc może dowiedzieć się czym się oni tak naprawdę zajmują. W zależności od zasobności naszego portfela możemy wynająć agencję, która wyśle nawet za nas zaproszenia lub też wybrać ograniczony zakres usług.

Pary, które decydują się na usługę asystenta ślubnego są często albo zabiegane albo niezorganizowane. Prawdę mówiąc nawet dobrze zorganizowane osoby to zadanie czasem niemal przerasta. Spotkania, zaproszenia, menu, florystka, kościół, zaświadczenia, itd.


Ślubne dylematy

Niejedna para była bliska rozstania się przed własnym ślubem właśnie z powodu takich dylematów! I właśnie tu pojawia się konsultant, który dokładnie wie co trzeba załatwić, w jakiej kolejności, gdzie i o co pytać, może nam doradzić, odradzić i pomóc. Co ważne, nie wygląda to tak, że planner załatwia wszystko, a w dniu wesela znika i z ewentualnymi problemami „radźcie sobie sami”. Wedding planner zostaje z nami często do ostatniego gościa i jeszcze kilka tygodni dłużej. Nie, nie jedzie z Wami na podróż poślubną, po prostu wtedy kiedy Wy spędzacie romantyczny tydzień w ciepłych krajach on reguluje za Was wszystkie rachunki, oddaje wypożyczoną suknię i zamyka całą historię pt. wesele.


Zaprosi, umówi, przypilnuje


Wyszczególnijmy więc co wedding planner zrobi za nas:

  • przede wszystkim zaplanuje budżet, według którego będą kontrolowane wszystkie kolejne wydatki,    wspólnie z Wami uzgodni harmonogram prac, czyli do kiedy trzeba załatwić to, a do kiedy tamto, kiedy odbędzie się ostatnia przymiarka sukienki i kiedy musicie zacząć rozwozić zaproszenia, itd.
  • znajdzie idealne miejsce na Wasz ślub (z taką liczbą miejsc noclegowych jak potrzebujemy, z tarasem – jeśli o tym marzymy, a przede wszystkim będzie to miejsce sprawdzone i godne zaufania, no i oczywiście mieszczące się w naszych finansowych możliwościach) i zadba o wszystkie szczegóły dotyczące menu, alkoholu, tortu itd.
  • pomoże Wam w wyborze Waszej ślubnej stylizacji, czyli np. styl retro, pastelowo, kolorowo, itd. W tym stylu będą planowane wszystkie drobiazgi – dekoracje, zaproszenia, itd.
  • poinformuje Was co musicie zrobić sami (bo asystent nie załatwi za Was zaświadczenia z kościoła, czy nie pójdzie do spowiedzi )
  • jeżeli stwierdzicie, że nie macie czasu rozwozić zaproszeń, to po dostarczeniu mu listy z adresami roześle je, zbierze informacje kto potrzebuje noclegów i zarezerwuje niezbędną liczbę pokoi wraz z wyżywieniem,
  • przygotuje dokładny plan ceremonii, który dostanie orkiestra, obsługa lokalu, fotograf, kamerzysta i oczywiście Wy. Trzymanie się tego planu powinno zapewnić udaną imprezę
  • w przypadku jakichkolwiek problemów czy niejasności bardzo szybko je rozwieje (jeśli będzie to konieczne – pytają Was o zdanie, ale możliwe, że nawet nie dowiecie się iż był problem np. z jakimś podwykonawcą),
  • będzie koordynował całą uroczystość (w zależności od umowy, zazwyczaj do 1-2 w nocy),
  • po weselu rozliczy się z podwykonawcami, załatwi z restauracji wydanie jedzenia, które zostało i dopnie wszelkie inne sprawy na ostatni guzik.


Opieka na każdą kieszeń?

W powyższym spisie nie ma oczywiście niczego, czego nie moglibyśmy zrobić sami. Ale sęk w tym, że często nie wiemy iż trzeba to zrobić Wedding planner ma opracowany idealny schemat aby niczego nie pominąć. Co więcej, wie gdzie czyhają niespodzianki, czego unikać, na co zwrócić szczególną uwagę, jak rozmawiać z podwykonawcami, itd. Dla niektórych najważniejsze jest jednak, że konsultant czuwa nad wszystkim w dzień ślubu, dzięki czemu Młodzi mogą skupić się na sobie,a nie wszystkich na około. Paradoksalnie asystent ślubny jest czasem dobrym rozwiązaniem dla par ze skromnym budżetem. On bowiem podpowie na czym możemy zaoszczędzić, na co warto dać ciutkę więcej, z czego możemy zrezygnować zupełnie. Przy okazji może nam załatwić kilka zniżek.


Wesela międzynarodowe

Z pomocy wedding plannerów za granicą najchętniej korzystają osoby zawierające śluby „międzynarodowe”, tzn. kiedy jeden ze współmałżonków jest z jednego kraju, a drugi z innego. W takim wypadku asystent ma do ogarnięcia jeszcze więcej. Musi przetłumaczyć dokumenty, zrobić zaproszenia w dwóch językach, zagwarantować kogoś dwujęzycznego w obsłudze wesela, najlepiej też załatwić osobę mówiącą w języku rodziny przyjeżdżającej za granicę, żeby opiekowała się na miejscu obcojęzycznymi gośćmi.

Autor: Marta Polak

Polecamy porady i artykuły
  • Dodaj komentarz – napisz co myślisz.
Redakcja portalu zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Top