Zespoły weselne - muzyka-wesele.pl Zespoły weselne - muzyka-wesele.pl

Film z wesela powinien być wartki

Film z wesela powinien być wartki
Kamery wideo są już niemal wcześniej. Na parkingu w hipermarkecie a nawet w naszych telefonach komórkowych. Filmowanie stało się tak powszechną dziedzina życie, że za kamerę może chwycić niemalże każdy.

Współcześnie poruszamy w przestrzeni zapisu cyfrowego. Wszystko dziś jest cyfrowe, począwszy od aparatu fotograficznego, przez telewizję aż po kamery. Obecnie każdy może rejestrować rzeczywistość okiem kamery. Zadziwiająco dobre efekty dają zapisy wideo poprzez aparaty fotograficzne, które posiadają często w zanadrzu zapis w jakości HD. Mimo tak szerokiego wachlarza możliwości, wideofilmowanie wesela wymaga czegoś więcej aniżeli jedynie posiadanie powyższych urządzeń. Nie mniej, za kamerą dziś może stać niemal każdy i z dnia na dzień zostać kamerzystą weselnym.


Dostępność sprzętu i osprzętu

Półprofesjonalny sprzęt tego typu, który zapewni odpowiedni poziom, można zakupić za mniej niż tysiąc złotych. Jak więc poznać czy mamy do czynienia z zawodowcem czy zupełnym debiutantem w tym fachu? Istnieje na to kilka sposobów. Gdy mamy tylko sposobność obejrzeć materiały próbne fachowca, którego chcemy widzieć na swoim ślubie, to miejmy przede wszystkim wzgląd na jakość filmu w miejscach, gdzie oświetlenie jest kiepskie, np. w kościele. Jeżeli dostrzeżemy szumy i nietypowe kolory, to będziemy mieli pierwszą oznakę, że mamy do czynienia z początkującym kamerzystą.
 

Wielka rola montażu

Odpowiednio skonstruowany materiał filmowy z ślubu i wesela powinien charakteryzować się kilkoma podstawowymi cechami. Najważniejsze na co powinniśmy zwrócić uwagę, to stabilność ujęć. Stabilizator obrazu w kamerze to jednak nie wszystko. Liczą się także umiejętności techniczne kamerzysty, które najbardziej widoczne są w czasie ujęć statycznych, np. przy zawarciu przysięgi małżeńskiej. Inne ujęcia natomiast uchwycić można w czasie weselnych uciech.


Dynamiczne kadry

Na sali weselnej panuje spora dynamika, więc tam oko tak się nie męczy, nawet gdy materiał jest kiepski pod tym względem. Oczywistą cechą dobrego materiału jest poprawne kadrowanie. „Ucinanie” głów biesiadnikom czy Parze Młodej nie wchodzi w grę, ponieważ to szkolny błąd świadczący o braku elementarnej wiedzy na temat wideofilmowania. Ważne jest to aby film nie nudził. Dlatego istotne jest urozmaicanie materiału o różnorodność ujęć. Te nie powinny przekraczać kilkunastu sekund. Kolejne ujęcia powinny ukazywać różne plany i perspektywy.


Optymalna długość nagrania

Ogółem film nie powinien być dłuższy niż godzinę. To właściwy czas by ukazać całość dnia i w krótkich, dynamicznych fragmentach opowiedzieć historię tego wydarzenia. Taki reportaż będzie chętnie oglądany i będziemy do niego wracać częściej niż do pięciogodzinnego tasiemca, z grubsza jedynie obrobionego. Możemy oczywiście poprosić o wręczenie nam „surówki”, a więc całego zarejestrowanego materiału. Przy obróbce filmu bardzo pomocne są zdjęcia z lat dzieciństwa czy z okresu narzeczeństwa przyszłych małżonków.


Para młoda i jej sugestie

Para Młoda może zaproponować kamerzyście kilka swoich propozycji muzycznych, które stanowiłyby podkład dźwiękowy. Gdy jesteśmy na etapie wyboru i nie liczymy się nazbyt z kosztami, to warto zatrudnić całą firmę, która będzie posiadała kilka kamer, odpowiednie wysięgniki urozmaicające wielość ujęć i znakomite oświetlenie. Taki pomysł to kosztowna inwestycja, ale jeżeli kogoś stać, to może uzyskać naprawdę profesjonalny i niespotykany efekt.

Autor: Paweł Handzlik

Polecamy porady i artykuły
  • Dodaj komentarz – napisz co myślisz.
Redakcja portalu zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu artykułu.
Top